Borůvkový Míša dort



















Míša dort nebo řezy zná každy. Ale to bych nebyla já, kdybych nexperimentovala i s klasikou. Nevím, jak Vy? Ale já mám ráda ovoce a borůvky, jsou pro mě něco nejlepšího... Takže jsem chtěla něco jiného a v kombinaci s čokoládovou ganasche z bílé čokolády, je to nebe v hubě. Můj táta, největší kritik jakého koliv jídla, se mamky ptal 3 x, jestli ještě nemáme ten dobrý dort od Štěpky:-) Takže to beru, jako velmi uspěšný počin.

Korpus:
6 vajec
6 vrchovatých lžic moučkového cukru
100 ml oleje
12 lžic hladké mouky
2 lžíce kukuřičného škrobu gustin
3 lžíce kakaa

Oddělíme si bílky od žloutků. Bílky vyšleháme do tuha, poté zašleháme cukr a šleháme ještě další dvě minutky, postupně zašleháme žloutky a olej, zpomalím šlehač a zašlehám mouku, škrob a nakonec kako. Vyložíme formu pečícím papírem a vylijeme do formy. Pečeme na 160°C asi 20 min.

Náplň:

250 ml smetany
750g tvarohu
2 vanilkové cukry
50 g moučkového cukru
100 g borůvek

Vyšleháme do tuha šlehačku, cukry, tvaroh, borůvky můžeme zašlehat nebo jen ručně vmíchat (používám mražené, povolím v mikrovlnce, sleji od přebytečné vody a zašlehám) a dáme do lednice.

Čokoládová ganasche:

250 ml smetany
50 g másla
200 g Bílé čokolády
želatinu na 500 ml tekutiny

Šlehačku zahřejeme k varu, vypneme a stáhneme s plotýnky přidáme máslo a rozlámanou čokoládu a mícháme do rozpuštění. Přidám 1 vrchovatou lžičku želatiny z Lidlu (čirá želatina na aspiky apod) Necháme zchladit na pokojovou teplotu. Můj první pokus byl bez želatiny, ale ganasche byla moc tekutá, takže je lepší přidat želatinu.

Vychladlý korpus rozřízneme na půl a spodní část vrátíme do formy, okolo korpusu z pečícího papíru uděláme okraje, poté až do okrajů dáme poloviny náplně a přiklopíme druhou půlkou korpusu, a vytvoříme si zase okraj tentokrát tak vysoký aby přesahovat formu a útáhneme ho pevně, aby se nám nerozlila ganasche, idealní je na tohle cukrářská páska, která je z celofánu, ale tu běžně většina z Vás mít doma nebude, takže musíme improvizovat... Na druhou část korpusu navršíme zbytek krému a uhladíme dohladka, zjistila jsem, že se mi nejlépe uhlazuje cukrářskou lžící na podebírání dortu z tácu, je tak hezký zahlá, že dort s ní uhladíte úplně do hladka a ještě, když jí namočíte, tak se Vám vrstva tvarohu bude lesknout, a teď je ta chvíle, kdy budete na povrch lít čokoládovou ganaschi, bude tak 1,5 až 2 cm široká, je důležité, aby jste jí měli vychlazenou, nelili jí z výšky a také ne na jedno místo, lijte jí tak, aby jste si neničili vrstvu tvarohu a ten Vám pak neplaval na vrchu. Dejte dort vychladit ideální je tak 8 hod, nebo přes noc, aby ganasche byla tuhá a korpus navlhnul.

Dobrou chuť.



Komentáře