Vánoční skořicovo karamelový cheescake















Jak jsem slibovala, tak jsem to zase kvůli práci a Vánočnímu shonu, nestihla, tak jak jsem chtěla. Mám tu teď pro Vás bezvadný recept na Vánoční cheescake, věřte, že, až ho zkusíte, budete ho dělat každý rok. Letos jsem slíbila, že jich pár vytvořím na Vánoční stoly svých přátel a známých. Tak si na mě vzpomeňte 23.12., že u nás běží trouba a kouří se nejen z komína, ale i ze mě.

Korpus:
250 g  lotus sušenek
50 g másla
2-4 lžíce mléka (podle toho, jak se Vám ještě bude zdát těsto drobivé)

Formu 24 -26 cm si vyložte pečícím papírem, jak dno tak okraje, na okraje si nastříhám dva pruhy v šířce formy.
Sušenky si namelu v robotu, přidám rozpuštěné máslo, mléko a zapracuju hladké těsto, které vmačkám na dno i okraje formy.

Krém:
750 g nízkotučného tvarohu (tučný pustí příliš tuku a rozmočí korpus)
250 g zakysané smetany
2 vejce
1 karamelový puding
3 skořicové cukry
2 lžičky skořice
50 g třtinového cukru (krém ochutnejte, pokud se Vám zdá málo sladký, přislaďte)

Všechny suroviny smíchejte, nejlépe prošlehejte ručním šlehačem a vlijte do formy, pozor, ať nepřelijete okraje korpusu, mělo by to být tip ťop:-)

Cheescake vložte do předehřáté trouby na 160 °C a pečte cca 1 hodinu (pokud by Vám růžověl povrch, stáhněte na 140 °C. Doba pečení, je to nejdůležitější, pro jeho konzistenci, aby byla jemná a přitom dopečená.

Dort nechte nejlépe přes noc tuhnout nebo min 6 hod v lednici. Jinak ho nevyndáte z formy celý:-) Když jsme měla kavárnu, tak se mi pár cheescakeků zlomilo:-) Proto nechte opravdu, co nejdýl vychladit.

Poleva:
100 g Třtinový cukr
50 ml
50 g moučkového třtinového cukru
1 skořicový cukr

Dám si do hrnce třtinový cukr a nechám rozpustit, přidám 50 ml vody (bude to bulat a tvrdnout) takže doporučuji 50 ml horké vody, pro vůni panák rumu a nebojte se toho, vařte, přisypte nakonec moučku a skořičový cukr, když máte čirou hustou směs (netrvá dýl jak 5 min) tak nalijte na ztuhlý dort, nechte chvilku tuhnout.

Na ozdobu:
2-3 dílky čokolády Toblerone
2-3 sušenky Lotus

Dort politý polevou, dozdobím sušenkami a čokoládou dle chuti a fantazie. Já jsem čokoládu pokrájela a dokola posypala a na středu také, nakonec jsem dala na vrch sušenky.

Ještě poradím, že dort se lépe krájí mokrým nožem a určitě si připravte ubrousky na otírání nože, ať máte krásné pravidelné kousky:-)

Dobrou chuť.



Komentáře