Vege ovocný dortík

Tohle můj první veganský počin a určitě ne poslední. Jako si ráda dám veganskou kuchyni, tak nepohrdnu ani moučníkem. Takže udělám radost i veganům, tohle je můj vlastní recept, tak doufám, že Vám bude chutnat stejně jako mým vege kolegům v práci.

SUROVINY NA 4 PORCE:

Korpus:
80 g karobových sušenek vege
40 g mletých pistácií
2 lžíce kokosového oleje

Korpus je v robotu jedna dva, všechno nasypte do robotu a namelte, vzniklou směs jsem si napačkala do vysokého kulatého vykrajovátka (je to taková formička bez dna, dají se tím servírovat tataráčky a také brambory a pod) a upěchovala na ústřižek pečícího papíru, ale můžete udělat třeba do malých mystiček na zapékání nebo do skleniček, připadně do malé formy na dort.

Ovocná směs:
1 jablko
1 hruška
1 nektarinka
1 lžíce třtinového cukru
1 lžička skořice
100 ml vody
50 ml havana rumu
2 lžíce kukuřičného škrobu

Na ozdobu, pistacie, čokoládové a karamelové ozdoby, je to na Vaší fantazii.

Do hrnce si dáme 50 ml vody a přidáme ovoce nakrájené na malinké kostičky, cukr, skořici a povaříme cca 5 minut, když se nám začne vyvářet voda, přilijeme rum a zapálíme, ještě 2-3 min povaříme, přidáme 25 ml vody a přivedeme k varu, zbylou vodu smícháme s 2 lžícemi kukuřičného škrobu a přilijeme do směsi, za stálého míchání uvaříme do zhoustnutí (netrvá ani 2 min). necháme si schladnout a potom namačkáme do tvořítek a necháme v lednici min 3 hod ztuhnout.

Hotové mini dortíčky, jsem ozdobila nasekanými ořechy, a také vlastnoručně vyrobenými ozdobami z karamelu a čokolády. Čokoládu jsem si rozpustila s kokosovým olejem a na stříkala na pečící papír, který jsem dala do mrazáku, aby mi dobře a rychle ztuhla. Dále jsem si připravila karamel z dvou lžící třtinového cukru a opět jsem si nastříkala na pečící papír.

Pokud jste milovníci ovoce jako já, tak tohle Vás určitě nezklame.

Dobrou chuť.








Komentáře