Skořicový šněci (skořicové švýcarky)

Skořicové šneky jsem si zamilovala před téměř 15 lety, když jsem si je s kamarádkou kupovaly v školním bufetu. Jedna z učitelek měla zdravou výživu a tak byli snadno k dostání. Na jejich nepopsatelnou a hlavně neošiděnou chuť jsem nemohla zapomenout a tak jsem hledala nějaký insprující recept a dlouho jsem nemohla nic najít a když už jsem našla ta chuť nebyla taková, tak jsem se pustila do vlastní verze.

Každý recept si vždycky musím upravit podle sebe, jinak to není ončo:-) problém často nastává s tím, že když po mě chce někdo recept, tak já mu ho nedokážu dát úplně přesný, protože ve většině případů nic nevážím a všechno dělám od oka, jako mé proslulé pudingové řezy, kde piškot dělám ze špaldové mouky, kukuřičného škrobu, vajec a oleje a zaboha Vám neřeknu, kolik gramů čeho dávám, jen vím, že na plech použiju 12 vajec, zbytek je čistá improvizace:-D Ale ty pudinkáče, musím převážit, protože až tohle nebe v puse, ochutnáte, bude to Váš nej oblíbenější recept.

Ale zpět ke skořicovým šnekům:-) Dělám je z kynutého těsta a jsou dva způsoby jak je zamotat. Buď jako šneky nebo jako švýcarky, pokud nejste zrovna pečící guru, zkuste jednoduší způsob. Pokud se trošku vytáhnout můžete zkusit zamotat druhým způsobem, alá švýcarka. Přesný postup popíši níže.

Kvásek

250 ml mléka
6 g sušeného droždí
2 lžíce třtinového cukru
2 lžíce hladké mouky

Mléko ohřejeme tak, aby bylo vlažné. Vysypeme do něj droždí, cukr a mouku, zamícháme a necháme na teplém místě vzejít kvásek (cca 10-15 minut)


Těsto

250 g hladké mouky
250 g polohrubé mouky
80 g másla
1 vejce
špetka soli
60 g třtinového cukru

Do mísy vložíme obě mouky, rozpuštěné máslo, sůl, cukr i vejce. A vypracujeme hladké těsto.

Vymíchané těsto necháme v míse, zakryjeme utěrkou a necháme asi 2 hodiny kynout, dokud nezdvojnásobí svůj objem.

Náplň

50 g másla
50 g medu
2 lžíce skořice

Rozpustíme máslo s medem a přidáme skořici, rozmícháme.


POSTUP ŠNECI:
Těsto vyválíme na velký čtverec. Potřeme ho náplní až do krajů a následně srolujeme do roličky, pak nakrájíme na 2,5 až 3 cm široké plátky, položíme na plechy vyložený pečící papírem a necháme ještě 20-30 min kynout.

POSTUP ŠVÝCARKY:
Těsto vyvýlíme na velký čtverec. Potřený čtverec na  složíme na třetiny jako dopis. Těsto ještě maličko rozválíme. Těsto z boku nařezeme na asi 2 cm široké pláty. Každý plát vezmeme a v rukách ho stočíme do spirály (jedna ruka jde po směru hodinových ručiček, druhý proti směru). Jeden konec chytíme prsty a druhý konec dvakrát obtočíme kolem dvou až tří prstů. Zbylé těsto přeložíme horem přes omotanou část a konec umístíme dospod. Zamotané bulky položíme na plech vyložený pečícícm papírem  a necháme 20 - 30 minut kynout.

Troubu předehřejme na 165°C . Plech dáme do trouby a pečeme do zlatova 17-20 minut.






Dobrou chuť.



Komentáře